קיר ירוק Green Wall

קיר ירוק Green Wall

הקיר הירוק הוא קיר וורטיקאלי (ניצב) המחקה בית גידול טבעי. קיר חי המורכב מצמחים אשר משתנים בהתאם לעונה. הקיר הירוק מקרר את האוויר, סופח רעלים, תורם לאקוסטיקה ובעיקר, מכניס את הטבע לבית. ברשותינו מספר פתרונות לעיצוב קיר ירוק במרפסת/גג שלכם המיועד לפרחי עונה/תבלינים/עשבים ירוקים.

קיר ירוק במרפסת

מה זה קיר ירוק?

אולי שמעתם על קירות ירוקים או אפילו ראיתם כמה כאלה. קיר ירוק הוא לא רק גוון או תוספת מעניינת, הוא הטרנד החם הבא בדירות, במרפסות, בבתים פרטיים, במרחבים ציבוריים וגם בטוח שראיתם חנויות ממכר באותו הקונספט. קירות ירוקים הפכו פופולריים באזורים עירוניים בהם אנשים רוצים להפוך את המרחב שלהם לירוק יותר, אך אין להם הרבה מקום לעשות זאת. גנים אנכיים מבטיחים את היתרונות של שטח ירוק מבלי לתפוס יותר מדי מקום.

קיר ירוק, המכונה גם קיר חי או גן אנכי, הוא למעשה קיר המכוסה בצמחים שגדלים בצורה אנכית, והוא יכול להופיע בפנים הבית, מרפסת או בגינה. הרעיון קיים זמן מה, והוא ממש תפס תאוצה לאחרונה בשל היתרונות הסביבתיים והבריאותיים שלו, כמו גם האסתטיקה המושכת. אך לא כל הקירות הירוקים עשויים שווים. המשיכו לקרוא כדי ללמוד כיצד לעצב קיר ירוק על מנת שיהיה שימושי וידידותי לסביבה.

גינה אנכית ורטקילית

הפילוסופיה שמאחורי הקיר הירוק היא פשוטה למדי!
צמחים סופגים אוויר, החיידקים הנמצאים על השורשים מטהרים את האוויר, ואז הצמחים מחזירים את האוויר המטוהר לחדר. צמחים גדלים במדיום גידול חסר אדמה כמעט בגינה האנכית, שניתן לחבר אותה לקיר בתוך בית או מרפסת או לעצב כמחלק חלל. קיר מעוצב ירוק ייצור מראה בלתי נשכח, יוסיף יתרונות בריאותיים ואקולוגיים לבית וערך רב לסביבה כולה.

קירות אקולוגיים גם משפרים את איכות האוויר, וזה יתרון לאנשים, כמו גם לבעלי חיים ולסביבה הכללית. צמחים מסירים פחמן דו חמצני מהאוויר ומייצרים חמצן. הם גם מסננים מזהמים שונים ויוצרים אוויר נקי יותר ויכולים להסיר עד 87 אחוז מהרעלים הנמצאים באוויר בתוך 24 שעות בלבד. זה עוזר לאנשים לנשום יותר בקלות, במיוחד במקומות סגורים בהם איכות האוויר גרועה. קירות אקולוגיים יכולים להפחית את אפקט האי חום העירוני, הם יכולים גם לספוג רעש ולספק יתרונות לבריאות הנפש. מחקרים הראו, כי החזקת צמחים יכולה להפחית את הלחץ ולהגדיל את התפוקה עד 15 אחוזים.

קיר ירוק במרפסת
גינה אנכית ורטקילית
קיר ירוק במרפסת

קיר ירוק במרפסת-קיר אנכי

יש העשויים להחשיב קירות רגילים המכוסים בקיסוס כקיר ירוק, בעוד שאחרים יגבילו את ההגדרה לקירות שתוכננו במיוחד להכיל צמחייה רבה ומגוונת. קירות ירוקים עשויים להיות מורכבים מפנלים עם צמחייה שתולה, אדניות בקיר ירוק או מגשים הניתנים להחלפה המתאימים לחריצים בקיר. בהתבסס על האסתטיקה והאפקטים הרצויים, ניתן לבחור בסוגים שונים של צמחים, כולל כיסוי קרקע, שרכים, שיחים, פרחים ועוד.

גנים אנכיים משתנים גם מבחינת תפקודם. הדגמים הפשוטים יותר דורשים השקיה ידנית, בעוד שאחרים כוללים מערכת צינורות עם השקיה עצמית. קירות ירוקים רבים נשענים על מערכות הידרופוניות המשתמשות בהשקיה בטפטוף.

יתרונות של קירות ירוקים

  • מטהרים מזהמי אוויר
  • מפחיתים את הטמפרטורה העירונית
  • בעלי יתרונות תרמיים לבניינים
  • משפרים את המגוון הביולוגי
  • מפחיתים רעש
  • מגדילים את הפרודוקטיביות והיצירתיות
  • משפרים את תחושת הרווחה
  • בעלי יתרונות בריאותיים רבים
קיר ירוק במרפסת
תחזוקה של קיר ירוק
יעילות קיר ירוק במרפסת הבית תלויה באופן בנייתו, הפעלתו ותחזוקתו. כדי שקיר ירוק יהיה מועיל באמת, מומלץ להשתמש במערכת השקיה יעילה, לשים אותו במקום עם אור טבעי בשפע, ולשתול צמחייה קלה לתחזוקה הדורשת השקיה מינימלית. תחזוקת קיר ירוק דורשת יותר עבודה ומשאבים מאשר קיר רגיל, במיוחד אם אין לו מערכת השקיה עצמית, ואפילו עם מערכת השקיה עצמית, הצמחים יזדקקו לטיפול בשלב כלשהו.
 

גם אתם רוצים מרפסת מעוצבת?

גנן מרפסות יוכל לעצב קיר ירוק בהתאמה מדויקת לחלל הבית או המרפסת,לסייע בתחזוקה, בהתקנת מערכת השקיה, ניצול מקום ותכנון, טיפול פשוט ועמידות מלאה לאי רטיבות בקיר או הדרכה באופן גידול וטיפוח הצמחים המגוונים.

קיר ירוק מחיר
 כמה עולה קיר ירוק ?

המחיר להתקנת קיר ירוק החל מ-1,500 שקל למ"ר, כאשר המאפיינים המשפיעים על המחיר, הינם סוג הצמחייה, גודל הקיר, תשתית קיימת, השקיה וניקוז ועוד. קיימת אופציה זולה יותר שמתאימה לקיר חיצוני בהתקנת כיסי שתילה על הקיר, אבל צריך לקחת בחשבון שהכיסים לא אטומים ושאין ניקוז לכיסים התחתונים ורטיבות תעבור לקיר שעליו הוא מותקן. 

אז רוצים קיר ירוק?
אנו מומחים בהתקנות קירות מעוצבים עם פטנט  מיוחד לתשתית עם כוסות שתילה, מוגנת מרטיבות בקיר ונפח גדול של אדמת שתילה שמאשר למערכת השורשים של הצמח לגדול ולהתפתח ללא מצוקה, כמו כן כל המערכות שלנו מגיעות עם תשתית ניקוז והשקיה המחוברות למערכת מחשב שקיימת בגינה/מרפסת. ולכם לא נותר אלא לשבת במרפסת וליהנות, אז קדימה צרו קשר!  
גנן לי
5/5

רוצים קיר ירוק? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
הי, אנחנו גנן לי - איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן